راهنمای نصب موفقیت آمیز پمپ

راهنمای نصب پمپ هیدرولیک

راهنمای نصب موفقیت آمیز پمپ

چک لیست نصب و راه اندازی

  1. کتابچه راهنمای دستورالعمل را بخوانید و درک کنید.
  2. فونداسیون باید سفت، تراز و تمیز از زباله باشد.از پایه مناسب استفاده کنید.
  3. پایه را بروی پایه نصب کنید.
  4. پمپ و درایور را روی صفحه پایه نصب کنید.
  5. روغن مناسب را به سطح مناسب در محفظه های یاتاقان (پمپ، کاهنده دنده و غیره) اضافه کنید.
  6. تراز اولیه را بررسی کنید.
  7. پایه را تا فونداسیون زمین بکنید.
  8. دستورالعمل های لوله کشی را در زیر بخوانید.لوله کشی را نصب کنید.
  9. بررسی تراز دوم را تکمیل کنید و در صورت نیاز لوله کشی را دوباره تنظیم کنید.
  10. با حذف عنصر کوپلینگ، بررسی چرخشی درایور را کامل کنید.
  11. تنظیمات صحیح پمپ را بررسی کنید.
  12. تجهیزات جانبی را نصب کنید.
  13. کوپلینگ  را نصب کنید.
  14. پمپ و سیستم را پر کرده و هواگیری کنید و شیر سیستم و اجزا را بررسی کنید.مراحل بررسی قبل از راه اندازی را تکمیل کنید.
  15. تراز را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که وزن سیال در لوله کشی باعث تغییر در تراز نمی شود.
  16. واحد را راه اندازی کنید.
  17. نشانگرهای مناسب مانند فشار، جریان، دما، لرزش و نویز را بررسی کنید.
  18. تراز را دوباره بررسی کنید. اگر سیال بالاتر از 200 درجهاست، “تراز داغ” را انجام دهید . فارنهایت
هر سازنده تجهیزات اصلی پمپ (OEM) الزامات خاص خود را برای مدل ها و کاربردهای پمپ خاص خود دارد.

پایه

پمپ باید به درستی با موتور و همچنین سیستم لوله کشی تراز شود.موفقیت در پمپاژ طول عمر با یک پایه قوی شروع می شود. به طور کلی، یک پمپ باید بر روی یک صفحه پایه محکم نصب شود و توسط یک پایه بتنی قوی پشتیبانی شود.
پیچ‌های لنگر معمولاً از نوع آستینی یا از نوع «J» هستند که در بالا نشان داده شده است و باید مطابق با طرح کلی تأیید شده صفحه پایه قرار گیرند.فونداسیون بتنی باید به اندازه کافی قابل توجه باشد تا هرگونه ارتعاش را جذب کند و یک تکیه گاه سفت و سخت دائمی برای صفحه پایه تشکیل دهد.
این کار باعث تسطیح پایه و رفع هرگونه اعوجاج می شود.کل سطح فونداسیون را باید با خرد کردن هر بتن معیوب، تراز کرد و آن را ناصاف، اما تراز کرد. سپس سطح باید از تمام روغن، گریس و ذرات سست آزاد شود. در حالی که روش‌های فردی در سراسر صنعت متفاوت است، در اکثر شرکت‌های پیشرو تمایل به حذف پمپ و درایور از صفحه پایه قبل از نصب وجود دارد.
برای جلوگیری از تنش و اعوجاج تجهیزات، تمام سطوح در یک صفحه باید در مجموع 0.002 اینچ باشند.صفحه پایه باید بر روی پیچ های تسطیح، شیلنگ ها یا گوه های فلزی با یک مخروط کوچک که نزدیک به پیچ های پایه قرار دارد، پشتیبانی شود. تمام پیچ های تراز و سایر قسمت هایی که نیاز به محافظت در برابر پاشش دوغاب دارند باید با موم پوشانده شوند تا از چسبیدن دوغاب به آنها جلوگیری شود. سطوح نصب ماشینکاری شده روی صفحه پایه را با تنظیم دستگاه های تراز و استفاده از یک سطح دقیق بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سطوح نصب ماشینکاری شده صفحه پایه افقی، صاف و موازی هستند.
پیچ های لنگر فونداسیون را به طور یکنواخت سفت کنید و سطح آن را دوبار بررسی کنید.هنگامی که صفحه پایه تراز است، بررسی کنید که همه گوه های نگهدارنده یا شیلنگ ها در تماس کامل با پایه و صفحه پایه باشند.

باید اجازه داد که دوغاب طبق دستورالعمل سازنده سفت شود.دمای صفحه پایه، دوغاب و فونداسیون باید بین 40 درجه فارنهایت و 90 درجه فارنهایت در طول تزریق – و حداقل 24 ساعت پس از آن حفظ شود. هنگام استفاده از تزریق بر پایه سیمان، دستورالعمل های تامین کننده دوغاب را به طور دقیق دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که قرار دادن دوغاب به سرعت و به طور مداوم انجام می شود تا از سرد شدن درزها و فضای خالی در زیر صفحه پایه جلوگیری شود.

تراز شفت

برای حفظ تراز شفت مناسب، باید با تراز و پشتیبانی مناسب لوله شروع کنید.تراز مناسب شفت برای عمر تجهیزات حیاتی است. این بدان معنی است که پمپ و شفت موتور در هر دو سطح افقی و عمودی خطی هستند.
برای اطلاعات بیشتر به چک لیست بالا مراجعه کنید.لطفاً توجه داشته باشید که بسیاری از اسکیت های پمپ از طرف سازنده تراز شده اند. با این حال، تراز باید پس از نصب و قبل از راه اندازی مجدد بررسی شود.

پشتیبانی مناسب لوله

تکیه گاه لوله باید متعادل باشد تا وقتی سیال وارد می شود، حرکتی که باعث فشار لوله بر روی پمپ شود، وجود نداشته باشد.هر دو لوله مکش و تخلیه باید در یک راستا و به طور مستقل پشتیبانی شوند تا لوله هیچ گونه فشار نامطلوبی بر روی اتصالات سیال پمپ ایجاد نکند. کرنش لوله عامل اصلی در ایجاد ناهماهنگی شفت است.

لوله کشی

این باعث کاهش تلاطم در پمپ می شود که باعث کاهش ارتعاشات ناخواسته می شود.به عنوان یک قاعده کلی، سمت مکش با یک لوله مستقیم، در طولی معادل 5 تا 10 برابر قطر آن لوله، بین کاهنده مکش و اولین انسداد در خط اجرا می شود.

بررسی تراز محوری

در حالی که برخی از کوپلینگ‌های شفت می‌توانند مقداری ناهماهنگی شفت را جبران کنند، همچنان توصیه می‌شود تجهیزات را با مشخصات سازنده و نه مشخصات کوپلینگ هماهنگ کنید.تراز دوم باید بعد از نصب لوله و قبل از راه اندازی انجام شود.
ناهماهنگی شفت می تواند منجر به خرابی زودرس آب بندی و یاتاقان شود و اغلب ناشی از موارد زیر است:
  • نصب نادرست / شیم کردن تجهیزات.
  • کرنش لوله ناشی از تراز نادرست با اتصالات سیال پمپ
  • کرنش لوله به دلیل حمایت نادرست لوله ایجاد می شود.

جهت چرخش

حتی پمپ‌هایی که پروانه‌های کلیددار و مهره قفلی دارند نیز می‌توانند به موقع از نظر هیدرولیکی شل شوند.قبل از راه اندازی تجهیزات، بسیار مهم است که پمپ را قبل از بررسی چرخش درایور جدا کنید. کارکردن پمپ در چرخش معکوس حتی برای دوره های زمانی کوتاه می تواند باعث خرابی فاجعه بار شود. برخی از پمپ ها از پروانه های رزوه ای استفاده می کنند که اگر در جهت مخالف طراحی شده کار کنند، می توانند پیچ ​​را باز کنند.

بررسی قبل از راه اندازی و مراحل راه اندازی

مایع جرم بیشتری دارد و به بیرون پرتاب می شود.پمپ و سیستم را پر و هواگیری کنید. شیر سیستم را بررسی کنید. بررسی و تأیید مراحل قبلی انجام شده است. به یاد داشته باشید، شما نمی توانید یک پمپ در حال کار را تخلیه کنید. مایع خارج می شود، اما هوای محبوس شده در مرکز دستگاه باقی می ماند.

اگر سیال پمپ شده بسیار داغ است (بالاتر از 200 درجه فارنهایت)، انجام “همترازی گرم” نیز تمرین خوبی استواحد را راه اندازی کنید. آماده باشید که اگر چیزی درست به نظر نمی رسد فوراً دستگاه را متوقف کنید. فشار، جریان، دمای روغن و یاتاقان ها، ارتعاشات و نویز مناسب را بررسی کنید. پس از اینکه پمپ برای مدت کوتاهی کار کرد، خوب است که تراز را دوباره بررسی کنید.

نویسنده مقاله: سیداسماعیل طباطبائی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدرباره ماتماس با ما